اتحاد رمز لباس جدید یوونتوس
اتحاد-رمز-لباس-جدید-یوونتوس

نظرات متفاوتی مربوط به لباس‌های یوونتوس وجود دارد اما این لباس اکنون جزئی از آینده روشن یوونتوس است. تابحال به کتاب‌های درسی دوران مدرسه خود و نقاشی‌هایی که در کنار معادلات ریاضی و فیزیک کشیده‌ بودید نگاه کرده‌اید ؟

اینیگو ترنر می‌گوید وقتی که بچه بوده است در پشت دفترش تصویر پیراهن نقاشی می‌کرده است و عاشق این کار بوده است.

این عشق او را به طراحی لباس‌های شرکت آدیداس کشاند. او در منچستر به دنیا آمد ؛ برای او این شغل در گذشته یک رویا محسوب می‌شده است. لباس تیم نقش مهمی در فرهنگ فوتبال دارد. آن ها نه تنها ظاهر یک‌ تیم را می‌سازند بلکه یک حس خاص از طریق جنس آن یا اسپانسر حک شده بروی آن به یک نسل می‌دهند. ترنر از بچگی‌ با پلی‌استرهای براق بزرگ شده است. در دنیای امروز بعید است که شما در خیابان کسی را با پیراهن فوتبال در خیابان نبینید.

لباس‌های ورزشی اکنون جزئی از لباس هایی شده اند که مردم به طور روزمره از آن استفاده می‌کنند و اکثر آن ها با طراحان این لباس‌ها آشنایی ندارند. حتی بعضی اوقات خود آدیداس نیز دقیقا نمی‌داند چه کسی یک پیراهن را طراحی کرده است.

ترنر می‌گوید : " یک آرشیو وجود دارد که تمام محصولات ساخته شده در آن قرار دارد و در محیط‌های خنک نگه داری می‌شود تا بر اثر گرما آسیب نبینند‌. ما تنها می‌دانیم در سال های اخیر کدام محصول توسط چه کسی طراحی شده است و در مورد محصولات قدیمی اطلاعات دقیقی راجع به طراح آن نداریم. بعنوان مثال در رابطه با تی‌شرت خاطره انگیز آلمان در سال ۱۹۹۰ یا هلند در سال ۱۹۸۸ اطلاعات خاصی مربوط به سازنده آن در دست نبود. در نتیجه طراحان تبدیل به کارآگاه می‌شوند. ما بالاخره بعد از تحقیقات زیاد متوجه شدیم که چه کسانی این پیراهن‌ها که برای میلیون‌ها نفر در دنیا خاطره انگیز است را طراحی کرده اند. "

طراحان بزرگ کاملا می‌دانند که چه عناصری باعث بهبود اثر آن ها می‌شود و ترنر نیز راه آن ها را ادامه می‌دهد.

او در دانشگاه هنر درس خوانده است و یکی از بستگانش او را به ارسال رزومه به آدیداس ترغیب کرده بود. بعد از ۱۳ سال کار در آدیداس او اکنون یکی از طراحان ارشد آدیداس به شمار می‌آید.
یکی از طراحی‌های او پیراهن اول یوونتوس در فصل جاری است. لباس او در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از طرفداران به خاطر راه راه نبودن لباس اول یوونتوس تعجب کردند.

این تصمیم را آدیداس پس از بررسی بازخورد تیم طراحی در آمریکا گرفت . آنها معتقد بودند که لباس‌های سنتی یوونتوس شباهت زیادی به داوران هاکی دارد.

اما ترنر معتقد است که این یک داستان ساختگی است که بعضی‌ها برای جلب توجه در اینترنت ساخته‌اند. وقتی که طرح پیشنهادی برای لباس یوونتوس در اینترنت منتشر شد بعضی‌ها در توییتر از آن انتقاد کردند اما ترنر معتقد است که وقتی شما یک کار متفاوت انجام می‌دهید همیشه در ابتدا با انتقاد مواجه می‌شوید‌. بعضی از لباس‌ها دیرتر محبوب می‌شوند. بعد از مدتی که تیم آن را بیشتر بپوشد طرفداران نیز به آن علاقه بیشتری پیدا می‌کنند.

براساس نظر ترنر همیشه پایبند بودن به سنت‌ها باعث می‌شود که محصول قابل پیش‌بینی باشد.

با وجود قوانین زیاد در رابطه با طراحی‌ پیراهن‌های فوتبال ؛ آدیداس همیشه سعی کرده است نوآوری را در کارهای خود اعمال کند‌. بعنوان مثال اگر در گذشته شبکه اجتماعی وجود داشت همه پیراهن دوم آرسنال که زرد زنگ بود را مورد انتقاد قرار می‌دادند اما این لباس اکنون در ذهن همه ثبت شده است و خیلی‌ها عاشق آن هستند. اما لباس جدید یوونتوس کاملا سنت‌ها را کنار نگذاشته است. حتی در بعضی از موارد چند ویژگی کلاسیک به آن اضافه شده است. بعنوان مثال نوار صورتی رنگ که سیاه و سفید را از هم جدا کرده است.

ترنر می‌گوید : " صورتی یکی از اولین‌ رنگ‌ هایی بوده است که یوونتوس برای پیراهن تیم‌اش انتخاب کرده است. در واقع با وجود اینکه ما یک طراحی متفاوت انجام داده‌ایم اما در عمق آن اشاراتی به قدیمی‌ترین سنت‌های یوونتوس کرده‌ایم. همچنین ما در طراحی‌ خود راه راه بودن لباس‌ها را کاملا از بین نبرده‌ایم. با کنار هم قرار دادن بازیکنان متوجه‌می‌شوید که آن ها بطور کلی یک اثر راه راه سفید و سیاه را تشکیل می‌دهند. همچنین تماشگران نیز می‌توانند با پوشیدن این پیراهن در ورزشگاه این موضوع را بهتر نشان دهند. "

" در این طراحی پیراهن یوونتوس بر روی اتحاد تاکید شده است چیزی که در گذشته در طراحی‌ها کمتر دیده می‌شد و این به نوعی یک خلاقیت است. "

ترنر در ادامه افزود : " یوونتوس می‌خواهد شماره یک باشد. آن ها نمی‌خواهند از کسی تقلید کنند و به همین دلیل بدنبال نوآوری هستند. برای مدیران یوونتوس برند یوونتوس خیلی مهم است و برای پیشتاز بودن در این صنعت آن ها باید ریسک‌های فراوانی را بپذیرند و بعضی کار‌ها را زودتر از بقیه انجام دهند. "

پروسه طراحی و ساخت یک پیراهن ورزشی در آدیداس ۱۸ ماه زمان می‌برد و ترنر اکنون احتمالا ایده پیراهن‌های یوونتوس در فصل آینده را کاملا می‌داند. او در این رابطه با هیجان می‌گوید : " یوونتوس دید خوبی نسبت به مد دارد و طراحی جدید بانوی پیر را شوکه نمی‌کند‌. "

تا-40-سالگی-بازی-می-کنم
تا ۴۰ سالگی بازی می کنم
زندگی بسیار سلامت و تمریناتی...
مصاحبه-کریستیانو-رونالدو-با-فرانس-فوتبال-قسمت-آخر
مصاحبه کریستیانو رونالدو با فرانس فوتبال قسمت آخر
هرجا که باشم ، برنده ام . خیلیا...
مصاحبه-کریستیانو-رونالدو-با-فرانس-فوتبال-قسمت-سوم
مصاحبه کریستیانو رونالدو با فرانس فوتبال قسمت سوم
استعداد ذاتیه ، بدون استعداد...
مصاحبه-کریستیانو-رونالدو-با-فرانس-فوتبال-قسمت-دوم
مصاحبه کریستیانو رونالدو با فرانس فوتبال قسمت دوم
کریستیانو معتقده که در کنار بازیکنان...